מה עושה קורס UI/UX לקורס מצוין?

מה עושה קורס UI/UX לקורס מצוין?

נושאים בקורס עיצוב ui/ux

קורס UI UX הוא קורס שמספק למשתתפים בו את הידע והכלים הדרושים להם כדי להצליח בתחום כמעצבי אינטראקציה. הקורס צריך לכסות את הנושאים החשובים בתחום חווית משתמש וממשק משתמש, תוך מתן דגש על ההיבטים העיוניים והמעשיים כאחד. רוב קורסים מכילים את הנושאים הבאים:

  • מבוא לחווית משתמש: מהי חווית משתמש? מהם הגורמים המשפיעים על חווית משתמש? מהם השלבים בתהליך אפיון חווית משתמש? מהם השלבים בתהליך עיצוב ממשק משתמש?
  • כלים ותוכנות: הקורס צריך ללמד את המשתתפים כיצד להשתמש בכלים ותוכנות שונים המשמשים בתהליך אפיון ועיצוב ממשק משתמש, כגון: תוכנות גרפיות ותוכנות לבדיקות שימושיות.
  • עקרונות עיצוב UI : עקרונות עיצוב ממשק משתמש, כגון: עקרונות ארגונומיים, עקרונות פסיכולוגיים, עקרונות תרבותיים.
  • מחקר משתמשים: הקורס צריך ללמד את המשתתפים כיצד לבצע מחקר משתמשים, אשר מהווה את הבסיס לאפיון חווית משתמש. שיטות המחקר הנלמדות בקורס יכולות לכלול ראיונות, סקרים ותצפיות.
  • תכנון ארכיטקטורת מידע: שלל נושאים המדברים על היכולת להבנות מידע ולהנגיש למשתמשים בצורה נוחה. 

     

    שימוש בהיררכיה ברורה של מידע. הפיכת המידע לרמות ברורות ומובחנות יכולה לעזור למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים במהירות.

    שימוש בשפה פשוטה וברורה. שימוש בשפה ברורה וקצרה יכול לעזור למשתמשים להבין את המידע במהירות ובקלות.

    שימוש בעיצוב נגיש. עיצוב נגיש יכול לעזור למשתמשים עם מוגבלויות להשתמש בממשק המשתמש בצורה קלה.

  • בדיקות שימושיות: בדיקת שימושיות היא תהליך של הערכת ממשק משתמש של מוצר או שירות כדי לוודא שהוא קל לשימוש, ידידותי למשתמש ומספק את הצרכים של המשתמשים. בדיקת שימושיות תורמת לממשק משתמש נוח יותר במספר דרכים: 
    1. היא עוזרת לזהות בעיות בשימוש. בדיקת שימושיות כוללת שימוש במשתמשי מבחן אמיתיים כדי לבצע משימות ספציפיות. המשתמשי מבחן יכולים לזהות בעיות בשימוש, כגון טקסט לא ברור, קישורים לא עובדים או פעולות מסובכות.
    2. היא מספקת משוב על מה עובד טוב ומה לא. משוב ממדגם משתמשים יכול לעזור למעצבים לשפר את ממשק המשתמש. לדוגמה, אם משתמשי מבחן מתקשים למצוא כפתור או פונקציה מסוימת, המעצבים יכולים לשקול לשנות את המיקום או את התיוג של הכפתור או פונקציה.
    3. היא עוזרת להבטיח שהמשתמשים יכולים להשיג את מטרותיהם. בדיקת שימושיות יכולה לעזור להבטיח שהמשתמשים יכולים להשיג את מטרותיהם בקלות וביעילות. לדוגמה, אם משתמש מנסה למצוא מידע מסוים באתר אינטרנט, בדיקת שימושיות יכולה לעזור לוודא שהמידע קל למצוא.

מה עוד חשוב שיהיה בקורס?

  • מרצים מנוסים ומקצועיים: הקורס צריך להינתן על ידי מרצים מומחים בתחום ה-UI UX, בעלי ניסיון מעשי רב. בתוך כל חשוב לשים דגש על:

ידע עדכני: תחום חווית המשתמש מתפתח כל הזמן. מרצים מנוסים יהיו מעודכנים במגמות האחרונות, טכנולוגיות חדשות ושיטות עבודה מומלצות. הם יוכלו לצייד את הסטודנטים בידע העדכני ביותר בדרך לעולם התעסוקה בתחום.

ניסיון מעשי: חווית משתמש היא תחום מעשי. מרצים מנוסים בתהליכי אפיון ועיצוב ממשקי משתמש יוכלו ללמד את הסטודנטים כיצד ליישם את הידע שהם לומדים בתעשייה.

יכולת להעביר את הידע: מרצים טובים צריכים להיות מסוגלים להעביר את הידע בצורה ברורה ויעילה.

  • שיעורים פרקטיים בכיתה ובצורה מקוונת: הקורס צריך לשלב בין שיעורים עיוניים ופרקטיים מכל מקום, כדי לספק לתלמידים את הידע והכלים הדרושים להם כדי להצליח בתחום.
  • פרויקטים מעשיים: הקורס צריך לכלול פרויקטים מעשיים, שבהם התלמידים יוכלו ליישם את הידע והכלים שרכשו.
  • תמיכה וליווי אישי: הקורס צריך להתקיים בסביבה לימודית תומכת, שבה המשתתפים יכולים לשאול שאלות ולקבל משוב מהמורים.

כללי אצבע לבחירת קורס עיצוב אינטראקטיב (UI/UX)

  • לקרוא חוות דעת של בוגרים: לפני שבוחרים קורס, חשוב לקרוא חוות דעת של בוגרים כדי לקבל מושג על איכות הקורס.
  • לחשב אם הקורס שווה את המחיר: קורס UI UX הוא השקעה, חשוב לבחור קורס שמספק תמורה טובה למחיר.
  • להתאים את הקורס לצרכים האישיים: חשוב לבחור קורס שמתאים לצרכים ולמטרות האינדיבידואליות. אם רוצים להשתלב בתחום, חשוב לבחור קורס שמספק הכשרה מעשית.

כיצד להתאים את הקורס אליכם?

נסו לענות לעצמכם על השאלות הבאות כדי להבין איזה סוג קורס אתם מחפשים.

  • האם אתם משנים קריירה לחלוטין או שאתם כבר בתחום ומחפשים להתקדם בו?
  • כמה אתם כבר יודעים על עיצוב UX? כמה ניסיון מעשי יש לכם או כמה צריך?
  • מה משך הזמן עליו חשבתם ללמוד? שבועות או חודשים?
  • האם יש לך את היכולת ללמוד במשרה מלאה או שאתם צריכים אפשרויות גמישות יותר ללוח הזמנים שלכם?
  • האם אתם אוטודידקטים או שחייבים כיתה או מסגרת לימודית?
  • איזו מערכת תמיכה יש לכם? עמיתים, אנשים שהחליפוקריירה, מנטורים ואנשים אחרים שיכולים להדריך, לאתגר ולעודד אתכם.